Härliga dag!

Idag är en sån dag man blir pigg av att kolla ut genom fönstret...ja eftersom jag lyckades välja att städa just idag! Men hej å hå vad det gick undan nu när solen lyser utanför ;)
Mille är på dagis och jag ska ev få främmande av Sofie å barnen :)
Längtar tills sommaren nu, A kommer att vara ledig från juni till augusti! Så en hel sommar tillsammans med familjen blir det!
Jag  har fått sån lust att börja plugga så jag tänkte jag skulle ta till vara på det nu innan den känslan går över igen. Har sökt en sen anm men annars blir det antagligen att jag söker till vårterminen. Blir på distans så man kan jobba oxå.
För övrigt så är det lite si å så med lilltjejen, hon har ju antagligen mjälkallergi. Sen har hon haft det förbannade RS viruset och är inte riktigt hundra än fast det gått en månad! Vilket resulterar i att kurvan går nedåt istället för uppåt eller på samma nivå som den ska! Hon är ju inte mager och hon går ju upp lite fast det går sakta! Brorsan vägde 2 kg mer än henne vid 3,5 månad och då vägde dom nästan lika då dom föddes! Men det ska nog rätta till sig! Sen har hon äntligen fått behandling av ögonen oxå som har runnit och varats sen hon föddes, det var ögoninflammation hon hade och inte bara trånga tårkanaler! Fick order om att ringa på barn igen av läkaren på bvc (som kollade knölen hon har fått på handen, suck!). Alltid nått, MEN det finns dom som har det värre :) Vi har det ganska bra ändå <3

Mammas godingar! :)

Kommentarer
Postat av: ♥ Alexandra - mamma till Tove och Lykke ♥

åhh vad jag känner igen mig..

min dotter har komjölksallergi och har ett rs virus som inte vill släppa. komjölksallergin har gjort att dotterns hud har varit jättetorr och fått sår som nästan blivit som brännsår..



har eran tös med haft sånna problem??

hur upptäckte ni komjölksallergin ??

2012-05-16 @ 18:54:15
URL: http://axdal.se
Postat av: ♥ Alexandra - mamma till Tove och Lykke ♥

min tös gick också ner i vikt.. nästan 1 kg på en vecka..

har i zantac nu ?? gillar din tös den??



min tjej tycker att ersättningen ( althera) som hon får smakar peka.. den är ju besk så inte konstigt att hon inte gillar den..



ja det är mjölk i sjukt mycket olika saker.. våran läkare sa att vi får hoppas på att hon inte blir allergisk mot ägg med.. tydligen är det vanligt att de får äggallergi med när de inte tål mjölk..

2012-05-18 @ 13:53:19
URL: http://axdal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0